Categorieën

Service

‘Bewoners Schuurhof voelden zich in de steek gelaten’

‘Bewoners Schuurhof voelden zich in de steek gelaten’
Nieuws

‘Bewoners Schuurhof voelden zich in de steek gelaten’

  • Redactie
  • 18-04-2023
  • Nieuws
‘Bewoners Schuurhof voelden zich in de steek gelaten’

Foto: Google streetview

MAASSLUIS – De fractie van VSP Maassluis maakt zich zorgen over de bewoners van de Schuurhof in Maassluis. ,,We hebben vernomen dat sinds begin april bewoners van het wooncomplex regelmatig met langdurige onderbrekingen van essentiële basisvoorzieningen zoals verwarming, warm water en elektra worden geconfronteerd.”

De fractie van VSP Maassluis is met een groep bewoners over de situatie in contact geweest. ,,Het is natuurlijk onbestaanbaar dat bewoners dagen achtereen (voor, tijdens en na Pasen) verstoken zijn van warm water en verwarming. Bewoners voelden zich in de steek gelaten”, aldus Hans van der Burg, fractievoorzitter van VSP Maassluis. 

De partij maakt zich zorgen hoe de bewoners de opknapwerkzaamheden en verduurzaming van de woningen, die in 2023/2024 plaatsvinden, zullen moeten doorstaan. Daarom stelt de fractie een aantal schriftelijke vragen aan het Maassluise college: ,,Sinds wanneer bent u op de hoogte van de problemen zoals hierboven beschreven? En hoe kan het dat deze mensen dagenlang in het ongewisse zijn gelaten?”

Verder wil de fractie weten in hoeverre er prioriteit wordt gegeven aan het verhelpen van urgente problemen. ,,Hoe gaat Maasdelta uitvoering geven aan de verbeterplannen voor dit wooncomplex? Worden deze plannen voorgelegd en doorgesproken met u als college?” Ten slotte vraagt Van der Burg of het college het met hem eens is dat er prioriteit wordt gegeven aan het oplossen van de huidige problemen.