Nieuw logo voor stoomzeesleepboot Furie

02-02-2021 Nieuws Redactie

MAASSLUIS – Stoomzeesleepboot Furie heeft een nieuw logo, ontwikkeld door Victor Kappelhof. De basis van het nieuwe logo is de rode W geworden.

,,Het was best even puzzelen in welke vorm je een 105 jaar oud schip toch op een gelikte manier kunst neerzetten, zonder dat het te modern wordt. Dat past natuurlijk niet bij een historisch schip,” meldt Stichting Hollands Glorie. Omdat de Furie haar nationale bekendheid dankt aan de televisieserie Hollands Glorie, is de rode W de basis geworden van het logo.

Hollands Glorie

De rode W prijkt nog steeds op de schoorsteen. Dit is geen origineel onderdeel van het schip, maar aangebracht voor de opnames van de serie ‘Hollands Glorie’, naar een boek van Jan de Hartog. De rode W staat voor Wandelaar, de hoofdpersoon uit het boek. ,, Toen stichting Hollands Glorie na de opnames het schip van de sloop heeft gered, is de W altijd blijven staan en vormt dus ook een zeer herkenbaar onderdeel van de Furie. Vandaar dat de basis van dit nieuwe logo de rode W is geworden.”

Sfeer

,,We zochten een vorm die past bij de sfeer en respectabele leeftijd van het schip,” vertelt Victor Kappelhof over zijn creatie. ,,Uiteindelijk zijn we op een eenvoudige vorm uitgekomen, waarbij kleur, vorm en lettertype zijn ontleend aan de Furie. Ik hoop dat de bemanning dit logo met trots zal voeren.”



Gerelateerd
Bedrijven Alle bedrijven »








Altijd Up-to-date