Focus 50 jaar op podium Kroepoekfabriek
- Advertorial
- 06-02-2020
- Uit
Met een volstrekt unieke vorm van progressieve rock manifesteerde Focus zich in de eerste helft van de zeventiger jaren als het succesvolste en meest gewaardeerde exportproduct van de Nederlandse popmuziek. De hoofdzakelijk instrumentale hits ‘Hocus Pocus’, ‘House Of The King’ en ‘Sylvia’ hebben zich als tijdloos bewezen. Albums als ‘Moving Waves’, ‘Focus 3’ en ‘Hamburger Concerto’ staan te boek als monumentaal.
Tot op de dag van vandaag tourt en oogst Focus grote waardering tot ver buiten onze landsgrenzen. Niet de minsten, Dave Grohl, Rush en Marillion om er een paar te noemen, zijn fan van deze pioniers van de progressieve rock. ‘Zware jongens’ als Opeth en Enslaved beschouwen Focus zelfs als een van hun belangrijkste inspiratiebronnen. Nike gebruikte de wereldhit ‘Hocus Pocus’ in de commercial tijdens het WK voetbal in 2010. Hetzelfde nummer is bovendien te horen in de remake van de Amerikaanse sciencefiction-actiefilm ‘RoboCop’.
Focus 50 jaar in De Kroepoekfabriek
Zaterdag 8 februari 2020
Open: 20:30 | Start: 21:00
Kaartjes zijn voor €19,- op www.kroepoekfabriek.nl te verkrijgen.
Poppodium De Kroepoekfabriek
Koningin Wilhelminahaven ZZ 2A, Vlaardingen
Meer over Poppodium De Kroepoekfabriek →