Categorieën

Service

Lege schappen bij Action

Lege schappen bij Action
Winkelen

Lege schappen bij Action

  • Redactie
  • 19-06-2020
  • Winkelen
Lege schappen bij Action

Lege schappen in Maassluis bij Action

MAASSLUIS - Action kampt met logistieke problemen. Wie vandaag de winkels van het grootwinkelbedrijf binnenloopt, zal even raar opkijken bij zoveel lege en halfvolle schappen. Met het naar voren halen van de waren (spiegelen) en meer in de breedte verdelen wordt het nog wat gemaskeerd. In Koningshoek zit een vestiging van Action en ook daar is het momenteel niet anders.  Action doet er naar eigen zeggen alles aan om daar snel verandering in te brengen en verwacht dat over enkele weken de problemen in de toelevering echt zijn opgelost. Het is ook nogal een complex verhaal. ,,Alsof je een puzzel van duizend stukjes door mekaar gooit en dan weer moet gaan leggen’’, stelt een woordvoerster van het bedrijf.

De logistiek van Action is ook zonder Coronaperikelen een uitdagende opdracht aan alle betrokkenen. Maar deze periode komen daar nog meer complicaties bij om de hoek kijken, en dat vertaalt zich in lege schappen. Ga maar na: producten die in de winkel stonden werden niet of maar beperkt verkocht. Andere artikelen vlogen juist weer de deur uit, zeker in winkels die lang gesloten waren. Goederen die onderweg waren vanuit de fabrieken, kwamen niet of veel later.

In Nederland zijn de winkels voortdurend open gebleven, in tegenstelling tot in andere Europese landen als Frankrijk. Het verkooppatroon was wel anders dan gebruikelijk. Minder klanten kochten meer, in een paar woorden. Want uiteraard bleven er mensen weg vanwege de gezondheidsrisico’s, maar de mensen die zich melden kwamen veel gerichter aankopen doen. Geliefd waren doe-’t-zelfproducten, artikelen voor creatieve hobby’s, schoonmaakartikelen (handgels!) en sportartikelen ‘als yogamatjes en gewichten’.

Volgens de woordvoerster komen de artikelen grofweg voor de helft uit Europa en voor de andere helft uit het Verre Oosten. Uiteraard is de transporttijd in de containers overzee een extra remmende factor op snelle verhelping van de lege schappen.