Categorieën

Service

Kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk voor Stichting Elckerlyc

Kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk voor Stichting Elckerlyc
Nieuws

Kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk voor Stichting Elckerlyc

  • Redactie
  • 22-09-2023
  • Nieuws
Kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk voor Stichting Elckerlyc

MAASSLUIS - Op 23 juni is het kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk toegekend aan Stichting Elckerlyc. Met dit label is bevestigd dat Stichting Elckerlyc een hoge kwaliteit van dienstverlening levert aan burgers uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam. Stichting Elckerlyc biedt ondersteuning aan volwassenen met en zonder kinderen met diverse maatschappelijke problemen waaronder huiselijk geweld met als doel herstel en behoud van zelfredzaamheid en voorkomen van intergenerationele overdracht van probleemgedrag.

Directeur Angelina Franken: ,,Het keurmerk Sterk Sociaal Werk focust op de dagelijkse praktijk en is precies wat je nodig hebt als je zo dicht op kwetsbare burgers je diensten verleent. Hierin draait alles om de deskundigheid en vakmanschap van medewerkers en de toetsing hoe je als professional je werk doet samen met cliënt, collega’s en andere partners. 

Het is fijn om doormiddel van dit keurmerk bevestigd te krijgen dat we deskundige en vakbekwame medewerkers hebben die onze ambitie om optimaal te presteren en continue te verbeteren, waar maken. Het periodieke certificeringstraject zorgt er blijvend voor dat medewerkers en vrijwilligers met elkaar in gesprek gaan over hoe het werk uitgevoerd wordt, of de cliënten daarmee geholpen zijn en hoe het nog beter kan. Het zet de hele organisatie op scherp om de lat steeds hoger te leggen. 

Zonder vakmanschap door de hele organisatie heen geen kwaliteit. Naast Het Keurmerk in de Zorg, is expliciet gezocht naar een kwaliteitstoetsing met de focus op deskundigheid, gedrag en houding van de professionals.'' 

Het kwaliteitslabel Sterk Sociaal Werk is tot stand gekomen voor en door de branchevereniging Sociaal Werk en gebaseerd op het vakmanschap van sociaal werkers, het effect van de dienstverlening voor de cliënten en voor faciliterende, lerende organisaties met adequaat bestuur. Het nodigt medewerkers over de gehele breedte van de organisatie uit tot reflectie met veel ruimte voor ontwikkeling en verbetering van de dienstverlening voor de klant.