Categorieën

Service

Aandacht! Zo maak je met wobblers de consument nieuwsgierig

Aandacht! Zo maak je met wobblers de consument nieuwsgierig
Winkelen

Aandacht! Zo maak je met wobblers de consument nieuwsgierig

  • Redactie
  • 17-06-2019
  • Winkelen
Aandacht! Zo maak je met wobblers de consument nieuwsgierig
Moderne ondernemers gebruiken diverse offline- en online marketing strategieën om hun product(en) en/of diensten onder de aandacht te brengen. Het laten drukken van wobblers is bijvoorbeeld een betaalbare en effectieve manier van promoten. Veel ondernemers proberen er de aandacht van de consument mee trekken. We leven echter in een drukke wereld waarin klanten zeer veel te kiezen hebben. Kijk alleen al naar het gemiddelde schap van een supermarkt. Maar hoe trek je met wobblers toch de aandacht van de consument? Wij hebben een aantal zaken op een rij gezet waar je goed op moet letten tijdens het ontwerpen van dit promotiemateriaal.

Wat zijn wobblers?
Sommige marketeers denken dat het gebruik van drukwerk, zoals posters, flyers en wobblers als promotiemateriaal tegenwoordig weinig zin meer heeft. Men is van mening dat het plaatsen van een advertentie op het wereldwijde web veel effectiever is. Het klopt dat je met een advertentie op een social media netwerk zoals Facebook jouw gewenste doelgroep relatief eenvoudig kunt bereiken. Toch zijn er nog genoeg consumenten die het fijn vinden om promotiemateriaal daadwerkelijk in hun handen te hebben. Neem bijvoorbeeld het gebruik van wobblers. Dit zijn transparante en flexibele strips die doorgaans één of meerdere zelfklevende strips bevatten. Ze zijn uiterst geschikt om ergens buiten op te hangen. Op het moment dat er sprake is van een zuchtje wind gaan de wobblers namelijk wiebelen, waardoor ze goed opvallen.

Wat zijn de voordelen van dit promotiemateriaal?
Wobblers brengen verschillende voordelen met zich mee. Zo trekken ze niet alleen de aandacht van potentiële klanten, maar helpt het ook om de impulsaankopen van consumenten te verhogen. Op het moment dat een consument tijdens een middagje winkelen langs wobblers loopt ontstaat er een windvlaag, waardoor het materiaal in beweging komt. Het materiaal moet duidelijk maken dat de klant een bepaald product, een dienst of een mooie aanbieding écht niet kan missen. Vaak maakt het bewegen van een wobbler iemand nieuwsgierig. Hij of zij wil weten waar het product en/of de dienst over gaat en neemt een kijkje. Natuurlijk is de ondernemer er dan nog niet, want het is best een kunst om een product daadwerkelijk te verkopen. Dit begint al bij de ontwerpfase. Kies altijd voor een goed leesbaar lettertype met grote en hoge letters, zodat het goed opvalt. Het is de bedoeling dat consumenten de wobbler vanaf een afstand kunnen zien. Probeer te voorkomen dat je teveel tekst in een kleine ruimte stopt, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat het promotiemateriaal onleesbaar wordt.

Waar kom je wobblers zoal tegen?
Het genereren van aandacht voor een bepaalde campagne is overigens niet de enige functie van wobblers. Ze worden bijvoorbeeld ook gebruikt om ronde voorwerpen op te hangen, zoals kokers en inpakpapier. Winkeliers maken dan ook graag gebruik van deze vorm van promotie. Je komt wobblers onder andere tegen op de volgende plekken:

·       Supermarkten
·       Elektronicawinkels
·       Drogisterijen
·       Snoepwinkels
·       Slijterijen
·       Beurzen
·       Evenementen

Hoe trek je met wobblers de aandacht van de consument?
Het is niet eenvoudig om de aandacht van de gemiddelde consument te trekken, helemaal niet in deze wereld vol keuzes. Soms zul je ze als ondernemer daarom een beetje moeten aanmoedigen. Een opvallende verpakking helpt zeker om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Daardoor valt het product goed op tussen andere producten in het schap. Wobblers leveren vaak een belangrijke bijdrage aan een opvallende verpakking. Ze bewegen heen en weer en zijn wat dat betreft een dynamische vorm van promotiemateriaal te noemen. Supermarkten gebruiken deze vorm van promotie om bijvoorbeeld producten aan te prijzen waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken.

Een duidelijke boodschap doet wonderen
Het is van groot belang dat wobblers schoon, droog en vetvrij zijn. Alleen dan kan het zich goed hechten op een bepaald product. Laat een net gedrukte wobbler dan ook altijd even liggen nadat het net is gemaakt. Daardoor hecht het zich beter aan het materiaal, en voorkom je dat het kapot gaat of los laat. Uiteindelijk gaat het erom dat je met wobblers de aandacht trekt van de door een duidelijke boodschap af te geven. Vertel iets interessants, gebruik een opvallende leus en laat de wobbler niet te lang op dezelfde plek hangen zodat het bijzonder blijft.